דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח רכב - כל מה שרציתם לדעת והתביישתם לשאול 

מאת    [ 29/03/2011 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 2941 פעמים ]

אם בבעלותכם רכב, ודאי שמעתם לא מעט על חשיבותו של ביטוח רכב. אם אתם לקראת בחירתו של ביטוח רכב בעקבות רכישת רכב חדש או אם ברצונכם לבחור בחברת ביטוח אחרת, אתם ודאי יודעים כי ביטוח רכב כולל כמה סוגי ביטוחים ומוצע על ידי חברות ביטוח רבות. אם כן, איזה ביטוח רכב בוחרים ואיך בוחרים אותו? על כך, בכתבה הבאה.

ביטוח רכב – הסוגים הקיימים

ביטוח רכב הנפוץ ביותר בשוק הינו ביטוח רכב חובה. ביטוח רכב מסוג זה הינו חובה. נהג, שיימצא נוהג ברכב ללא ביטוח חובה, עשוי להיענש בעונשים חמורים במיוחד, לרבות שלילת רישיונו. ביטוח רכב מסוג זה מכסה נזקים גופניים ונפשיים, שנגרמו לנהג, לנוסעי הרכב או לנהג ונוסעי הרכב שניפגע. תעריפו של ביטוח רכב מסוג זה מושפע בעיקר מסוג הרכב (האם מדובר ברכב פרטי, מסחרי וכדומה), מגילו של הנהג הצעיר ביותר ברכב, מנפח מנוע הרכב, מהימצאותן של כריות אוויר ברכב, מוותק נהיגתו של הנהג הכי פחות ותיק ברכב ובמספר תביעות הגוף הקודמות במסגרת ביטוח החובה של הרכב. סוג אחר של ביטוח רכב הינו ביטוח מקיף. ביטוח זה מהווה תוספת לביטוח החובה ומתייחס לנזקי הרכוש שנגרמו, כלומר לנזקי הרכב עצמו. ביטוח רכב מקיף, שלא כמו ביטוח חובה, איננו חובה לעשותו, אך הוא מומלץ במיוחד, שכן מכסה נזקים, שאינם נכללים במסגרת ביטוח החובה. סוג שלישי וחשוב לא פחות הינו ביטוח רכב צד ג'. ביטוח מסוג זה נועד לכסות נזקי רכב, שנגרמו לצד שלישי על ידי המבוטח. חשוב לזכור כי ביטוח רכב מסוג זה איננו מכסה את נזקי רכבו של המבוטח, כי אם נזקי רכב צד שלישי בלבד.

ביטוח רכב – מונחים חשובים שכדאי לזכור

במסגרת ביטוחי הרכב השונים קיימים כמה ביטויים שונים, שכדאי לכם לדעת, כדי להבין את מהותו של כל ביטוח וביטוח. למשל "השתתפות עצמית". במידה וגובה הנזק שנגרם למבוטח הינו נמוך מגובה ההשתתפות העצמית, כפי שזו נקבעה בפוליסה, לא יוכל המבוטח לתבוע את חברה הביטוח.

מונח נוסף וחשוב, הינו "טוטאלוס", כאן הכוונה לאבדן גמור, נזק בלתי הפיך, כשהנזק הנגרם הינו למעלה מחמישים או שישים אחוז (תלוי בחברת הביטוח) משוויו של הרכב. במצב מסוג זה, מפצה חברת הביטוח את המבוטח בשוויו המלא של הרכב. ביטוי נוסף, הקשור גם הוא למצבו של הרכב, הינו "אבדן להלכה". ביטוי זה מתייחס למצב בו נגרם נזק לרכב, אולם איננו בדרגת נזק מסוג טוטאלוס, אך חברת הביטוח משלמת למבוטח את מלוא ערך הרכב, הרכב עובר לבעלותה (על ידי העברת בעלות) וזו מוכרת אותו לסוחר רכב. ביטוי נוסף הינו "חבילה" או "ריידרים", ביטויים אלה מתייחסים למנוי בחברה המספקת שירותי גרירה לרכב, תיקון שמשות, רכב חלופי או שירותים משלימים אחרים. מומלץ בעת החתימה על פוליסת ביטוח רכב לוודא באילו שירותים מדובר במסגרת הביטוח.

ביטוח רכב – איך בוחרים

בבואכם לבחור את ביטוח הרכב המתאים לכם בדיוק ואת חברת הביטוח, דרכה תרכשו ביטוח זה, ערכו השוואה בין החברות השונות ובין הביטוחים השונים. ייתכן כי תגלו כי לא כל ביטוח יתאים לכם (למשל, אם בבעלותכם רכב ישן במיוחד) וייתכן כי תגלו פערי מחירים בין החברות השונות. אל תמהרו בבחירה ואל תהססו לערוך השוואות מעמיקות.

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב